HUDEBNÍ NAUKA 18. - 22. 1.

 

 

PONDĚLÍ, ÚTERÝ (pí uč. Strážnická)

 

Hudební nauka 3. ročník

 

Hudební nauka 5. ročník

 

Hudební nauka 6. ročník

 

Nástrojový seminář

 

 

STŘEDA (pí uč. Štěpánová)

 

Hudební nauka 1. ročník A

 

Hudební nauka 2. ročník A

 

Hudební nauka 4. ročník A

 

 

ČTVRTEK (pí uč. Šafránková)

 

PHV - video, pracovní list

Milé děti, k videu vám posílám pracovní list. Poprosím Vaše rodiče, aby vám pracovní list vytiskli a poté ho vyplňte podle videa. Mějte se hezky! Lucie Šafránková
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HUDEBNÍ NAUKA 11. - 15. 1.

 
PONDĚLÍ, ÚTERÝ (pí uč. Strážnická)
 
Hudební nauka 3. ročník
 
  1. Ještě tento týden procvičujeme obraty tónického kvintakordu - podle video nahrávky Obraty řešení si zkontrolujte správné řešení úkolu z minulé hodiny.
  2. V učebnici na str. 54 doplňte cv. 91
  3. Řešení hádanek z minulé hodiny: písnička Voděnka studená začíná T5, Pod dubem T6, Rodné údolí T6/4
  4. Posílám video pro potěšení. Zahrejte si na tělo s písničkou Týnom, tánom

 

Hudební nauka 5. ročník
 
  1. video nahrávkou D7 si připomeneme dominantní septakord, který postavíme na 5. stupni ve stupnici. Nezapomeneme, že má 4 tóny a mezi spodním a vrchním tónem interval 7.
  2. Zkontrolujte si správně doplněné akordy T5, S5, D7 podle přílohy Hlavní stupně řešení a v učebnici doplňtestranu 42.
  3. Minulý týden jsme poznali umělecké období 19. století, kterému říkáme romantismus. Dnes si povíme o symfonické básni, kterou skladatelé 19. století rádi skládali. Podle názvu symfonická uhádnete, že ji hrají nástroje symfonického orchestru, a slovo báseň znamená, že o něčem vypráví. B. Smetana napsal soubor 6 symfonických básní, které dohromady nazval Má vlast. Znáte melodii, kterou začíná 1. symfonická báseň Vyšehrad (podle pověsti o bájném hradišti na skále nad Vltavou v Praze, ze kterého věštila kněžna Libuše) a 2. symfonická báseň Vltava (příběh vypráví o tom, kudy Vltava protéká)?

 

Hudební nauka 6. ročník
 
  1. S video nahrávkou Septakordy řešení si zkontrolujte kytarové značky septakordů z minulé hodiny.
  2. Na str. 92 zkontrolujte správné řešení cv. 233 z minulé hodiny.
  3. Už víme, jaký rozdíl je mezi polyfonií (Hádanka 1 z min. hodiny) a homofonií (Hádanka 2 z min. hodiny). Dnes si povíme o tom, že polyfonie (vícehlas) byla oblíbená zejména v období renesance (15. - 16. st.) a baroka (17. st.). Jednou z nejznámějších polyfonních skladeb je fuga. Ta, kterou si dnes poslechneme, je 4-hlasá. Téma (hlavní melodie) postupně projde všemi čtyřmi hlasy. Zkuste si téma zapamatovat, abyste ho ve skladbě dobře poznali. Ukázku určitě vydržte poslouchat 2 minuty, dokud téma nezazní ve všech hlasech! Ukázka fugy zde.

 

Nástrojový seminář
  1. Ještě tento týden zhlédneme video o výrobě dechových nástrojů - video zde.
  2. Do sešitu si opište zápis:
Dechové žesťové nástroje (lidově ,,plechy")
  • - vyrábí se z mosazného plechu, tóny se vyluzují pomocí nátrubku a napětí rtů hráče
  • - mají tvar stočené kuželovité trubice, která se dá prodlužovat pomocí ventilů
  • - jsou opatřeny klapkovou nebo pístovou mechanikou
  • - nejčastěji jsou laděny na tóny B, F, Es - notový zápis se musí transponovat
  • - trubka, kornet, křídlovka, baskřídlovka (tenorový roh), eufonium, tuba, helikón (suzafon), pozoun, lesní roh: obrázky nástrojů zde

 

 

 

STŘEDA (pí uč. Štěpánová)

 

Hudební nauka 1. ročník A video
 
Milé děti, poslechněte si prosím violoncello v následující ukázce.
Po rozkliknutí odkazu se Vám otevře krátký testík - opakování látky 1. pololetí. Prosím o jeho vyplnění a odeslání. Děkuji. 
 
 
Hudební nauka 2. ročník A video
 
Milé děti, příkladem kánonu v klasické hudbě je např. Canon in D Johanna Pachelbela. Poslechněte si prosím ukázku
Po rozkliknutí odkazu se Vám otevře krátký testík - opakování látky 1. pololetí. Prosím o jeho vyplnění a odeslání. Děkuji.
 
 
Hudební nauka 4. ročník A video
 
Milé děti, příkladem kánonu v klasické hudbě je např. Canon in D Johanna Pachelbela. Poslechněte si prosím ukázku
Po rozkliknutí odkazu se Vám otevře krátký testík - opakování látky 1. pololetí. Prosím o jeho vyplnění a odeslání. Děkuji.
 
 

 

ČTVRTEK (pí uč. Šafránková)

 

PHV video

 

Hudební nauka 1.ročník B video

Milé děti, k videu vám posílám i křížovku z minulého týdne. Ti, kteří mi tajenku dosud neposlali, mi ji prosím pošlete v tomto týdnu emailem (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.), nebo SMS (607 546 280). 

 

Hudební nauka 2. ročník B video

Milé děti, k videu vám posílám i křížovku z minulého týdne. Ti, kteří mi tajenku dosud neposlali, mi ji prosím pošlete v tomto týdnu emailem (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.), nebo SMS (607 546 280). K videu také vkládám odkaz na hudební ukázku kánonu, kterou si poslechněte.

 

Hudební nauka 4. ročník B video

Milé děti, k videu vám posílám pracovní list a hudební ukázku. Ukázku si prosím poslechněte a pracovní list si vytiskněte a vyplňte. Vkládám vám také odkaz na křížovku, kde si zopakujete již probrané učivo - tajenku mi pošlete emailem (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.), nebo SMS (607 546 280).

 

 

 

 

Oficiální název školy: Základní umělecká škola, Rychnov nad Kněžnou, Panská 1492

Adresa školy: Panská 1492, 516 01 Rychnov nad Kněžnou, IČ: 71235060, datová schránka: ecgmvdd

 

kancelář ZUŠ: +420 778 888 074 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Mgr. Kamila Hájková, ředitelka školy | +420 778 888 074 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Mgr. Lucie Martinů, zástupkyně ředitelky | +420 737 539 242 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

 

izus baner 200x90px

 

plakát ZUŠ